Manevrai

Lenkimas – manevras, reikalaujantis iš vairuotojo didelio meistriškumo, rizikos ir savitvardos. Prieš lenkiant būtina įsitikinti:

ar iš paskos važiuojantis automobilis nepradėjo lenkti,
ar priekyje važiuojantis vairuotojas neparodė kairiojo posūkio signalo,
ar lenkimas nesutrukdys iš priekio atvažiuojantiems,
ar lenkiantysis spės sugrįžti į savo juostą nesutrukdydamas kitiems.

Niekada nelenkite aklai. Negalvokite, jei priekyje važiuojantysis automo­bilis pravažiavo, pravažiuosiu ir aš. Situacija gali pasikeisti. Kiekvienas esamą situaciją turi įvertinti pats.

Nepatyrę vairuotojai nesugeba pasirinkti saugios distancijos tarp važiuojančių automobilių. Todėl dažnai atsitrenkia į priekyje staigiai stabdomą transporto priemonę.

Patyręs vairuotojas vengia susidurti, todėl išlaiko didesnę distanciją tarp automobilių. Labai atsargiai reikia lenkti sustojusį autobusą, troleibusą ar mikroautobusą. Nes kelyje gali atsirasti žmonių. Reikia sumažinti greitį, kad neįvyktų nelaimė ir po ratais nepatektų išlipę keleiviai.

Stabdymas. Negalvokime, kad stabdyti automobilį taip paprasta – paspaudei pedalą ir viskas, automobilis sustojo. Iš tikrųjų greitį mažinti geriausia be stabdžių, kada yra naudojamas valiklio stabdantis veikimas, kai atleidžiamas degalų padavimo pedalas. Šiuo atveju variklis stabdo automobilio greitį. Šis stabdymo būdas ypač efek­tyvus, kai įjungta antra ar pirma pavara.

Kai ratų sukibimas blogas(pavyzdžiui, slidus kelias), staigus degalų pa­davimas gali iššaukti varančiųjų ratų slydimą, arba šoninį slydimą. Variklio stabdantis veikimas derinamas su kojinio stabdžio veikimu, kai norima sustoti. Sankabą reikia nuspausti tik tada, kai automobilis beveik sustoja savaime.

Kai varikliu stabdyti nepakanka, tada naudojamasi kojiniu stabdžiu.

Jei vairuotojas staigiai ir iki galo nuspaus stabdžio pedalą, – bus pražūtinga. Automobilio krūvis persiduos priekiniams ratams, o užpakaliniai ratai liks neapkrauli ir pakils. Stabdymas bus netolygus ir neefektyvus. Ratai gali blokuotis ir pradėt slysti, nes sumažėja sukibimas. Vairuotojas negalės kontroliuoti važiavimo, automobilis važiuos kur papuola.

Norint nepakliūti į tokią pavojingą situaciją reikia stabdyti kele­tu trumpesnių stabdžio pedalo paspaudimų. Tada ratai neblokuojami ir išsaugomas geras sukibimas.

O jeigu jau staigiai nuspaudėte stabdžio pedalą ir automobilis pradėjo slysti, pedalą reikia kuo greičiau atleisti, tada automobilis vėl taps valdomu. Vairuoti specialiąsias transporto priemones taip pat gali sukelti papildomų kliūčių.

Naujausi straipsniai: